1. PZU Maraton Szczeciński odbył się 19 września 2015 r. na terenie Szczecina. Trasa biegu przebiegała przez lewy i prawy brzeg, obejmując wszystkie dzielnice miasta i jego najważniejsze atrakcje turystyczne. Start oraz meta wyznaczone były przy Azoty Arena i tam koncentrowały się główne aktywności organizatora wydarzenia oraz sponsorów, m.in. scena, dekoracje medalistów, strefa posiłki regeneracyjne, biuro zawodów, transmisja z trasy na żywo dostępna na telebimie, strefa VIP, atrakcje dla kibiców, place zabaw dla dzieci. Większość materiałów reklamowych i promocyjnych eksponowana była w tej strefie.

Do biegu zapisało się 1190 osób z Polski oraz z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Szwecji, Holandii, Niemiec, Kanady, Szwajcarii, Ukrainy, Bułgarii i Białorusi. Najmłodszy zapisany zawodnik miał 18 lat, najstarszy – 75. Pakiety startowe odebrały 962 osoby, bieg ukończyło 889 osób.

Zwycięzcą historycznego, pierwszego PZU maratonu rozegranego na ulicach Szczecina został szczecinianin Bartosz Jurgiewicz z czasem 2:36.52. Drugie miejsce: Michał Głowacki 2:40.57. Trzeci na mecie był Jacek Sobas 2:43.27. Wśród pań najlepsza była szczecinianka Ewa Huryń. Jej czas to 3:09.18. Druga w kategorii kobiet: Katarzyna Mróz (3:24.06), trzecia: Agnieszka Świderska (3.29.17).

Maratonowi towarzyszył bieg rodzinny Fun Run rozegrany na dystansie 4,2 km, w którym wzięło udział 600 osób (liczba miejsc była limitowana). Uczestnicy startowali z tego samego miejsca co maratończycy, 20 minut po starcie maratonu.

1. PZU Maraton Szczeciński był relacjonowany przez wszystkie lokalne media, a także ogólnopolskie. Obecni byli: TVN24, TVN Active, TVP Szczecin, Radio Zet, Zet – Aktywnie Bardzo, Gazeta Wyborcza Szczecin, Kurier Szczeciński, Głos Szczeciński, Radio Stargard, Polska Agencja Prasowa, agencja East News, Radio Plus. Portale: wszczecinie.pl, wzp24.pl, naszemiasto.pl, hotpoint.pl, maratonypolskie.pl. Patroni medialni: Radio Szczecin, Głos Szczeciński, GS24, MMTrendy, naszemiasto.pl, fotomaraton.pl. W sumie akredytowanych przy 1. PZU Maratonie Szczecińskim było 40 dziennikarzy i fotoreporterów.

Oficjalna strona wydarzenia (www.PzuMaratonSzczecinski.pl) w ostatnim tygodniu przed biegiem zanotowała kilka tysięcy odsłon dziennie. W dniu maratonu stronę odwiedziło 8830 osób, z tego ponad 6 tys. osób obejrzało transmisję z biegu dostępną w Internecie. Oficjalny fanpage wydarzenia na facebooku miał 1115 fanów. Każdy post publikowany na profilu docierał średnio do ok. 2 tys. osób.

1. PZU Maraton Szczeciński zebrał pozytywne recenzje, chwalona była organizacja i trasa biegu. Słoneczna pogoda sprzyjała kibicowaniu. W strefie startu, przed Azoty Arena kibice pozostali do zakończenia imprezy. Na bieżąco śledzili transmisję z trasy wyświetlaną na telebimie na placu oraz w biurze zawodów. Aktywności partnerów zaproponowane kibicom w strefie startu cieszyły się dużą popularnością . Bardzo dobrze odebrana została dodatkowa atrakcja dla uczestników biegu i ich osób towarzyszących – koncert finałowy Festiwalu Młodych
Talentów. Pozytywne opinie od uczestników, wystawców Expo, partnerów i kibiców, które docierały do organizatorów po zakończeniu imprezy to dobry prognostyk na przyszłość, dla kolejnych edycji maratonu. Większość partnerów 1.PZU Maratonu szczecińskiego tuż po zakończeniu imprezy zadeklarowała chęć współpracy przy kolejnych edycjach.